Pagina's

vrijdag 12 april 2013

Een felle vlucht ...





... intens in kleur en beleving.
 A bright flight --- fierce in color and experience.

Afgelopen weekend heb ik me goed uitgeleeft met mijn nieuwe Distress stains en de achtergrondjes voor deze ATCs gemaakt. De kleuren die ik gebruikte zijn Rusty hinge, Seedless preserves en Salty ocean. Ik heb de water-reactiviteit van Distress toegepast door de achtergronden te bestempelen met een met water besproeide stempel. Dit zie je vooral goed bij de laatste ATC.
Gisteravond heb ik de kaartjes eindelijk verder afgewerkt met een vogelstempel van Inkadinkadoo (zilver geƫmbosst en uitgeknipt) en enkele stempels die ik had liggen op mijn werkvlak.

Last weekend I took time to play with my new Distress stains, and created the backgrounds for these ATCs. The colors I used are Rusty hinge, Seedless preserves en Salty ocean. I then stamped with a wetted stamp to explore the water reactivity of the Distress, which is best seen on the last ATC.
Yesterday evening I finally finished the cards by adding silver embossed birds (stamped and cut out) from Inkadinkadoo, and a few other stamps I had laying around.


woensdag 10 april 2013

ATCtjes

Met nieuwe distress-inktjes moet je zo snel mogelijk aan de slag, toch?
Vandaar deze leuke ATCs:
When you have new Distress inks, you have to use them ASAP, right?
Hence these nice ATCs:
Deze is gemaakt met een achtergrond van distress, bespat met water. Daarna de vogel gestempeld, en gemaskerd. Tenslotte de tekst gestempeld en de randen ruw gemaakt.
Dit geeft een heel nostalgisch effect.
The background of this one was inked with Distress and then splattered with water. I stamped the bird, masked it, and finally stamped the text. I then distressed the edges.
This gives a very nostalgic feel to it.





Voor de volgende serie heb ik nog eens gebruik gemaakt van de resist met clear embossingpoeder. Gesponst met distress-inkt in verschillende tinten, en de stempeltjes van schelp en zeepaardje met brilliance gestempeld, uitgeknipt en verhoogd opgeplakt.
For the next set I used the resist properties of clear emboss powder. I sponged with Distress in different shades, then separately stamped the shell and seahorse with brilliance, cut them out and added them as pop-up.

Note: as I noticed some oversea visitors to my blog, I'll add English content to new posts from now on.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...